Wat zijn de openingstijden van Mitralis DC?

Wij zijn van maandag t/m vrijdag dagelijks geopend van 08.00 tot 17.00 uur. Meer informatie over bereikbaarheid en locaties vindt u op onze contactpagina.

Ik wil graag bij een specifieke arts, kan dit?

Mitralis DC werkt met veel verschillende artsen, het is daarom niet altijd haalbaar om uw onderzoek te plannen bij een specifieke arts. Wij zullen altijd ons best doen u zo goed mogelijk van dienst te zijn.

Kan ik bij Mitralis ook terecht voor bloedprikken?

Voor bloedprikken kunt u niet bij Mitralis DC terecht, in Kerkrade kunt u bij Zuyderland wel terecht voor bloedprikken, via de hoofdingang van het Roda Stadion. In Hoensbroek kunt u ook bij Zuyderland terecht voor bloedprikken, in het Adelante gebouw.

Wordt mijn onderzoek bij Mitralis vergoed door de zorgverzekering?

Ja, in de meeste gevallen wordt uw onderzoek bij Mitralis DC vergoed door uw zorgverzekering. Houdt u hierbij wel altijd rekening met het verplichte eigen risico. Mocht u twijfelen of een onderzoek vergoed wordt, neemt u dan contact op met uw zorgverzekering.

Wat zijn de kosten van een onderzoek bij Mitralis?

Mitralis DC hanteert landelijk vastgestelde tarieven voor de onderzoeken. Deze zijn terug te vinden op deze website.

Kan ik ook zonder verwijsbrief terecht?

Nee het is niet mogelijk een onderzoek uit te laten voeren zonder een verwijzing van uw (huis)arts. Mitralis DC verricht uitsluitend onderzoeken die zijn aangevraagd door een (huis)arts.

Ik heb een vraag over het onderzoek dat ik bij Mitralis gehad heb, kan ik de arts spreken die mijn onderzoek gedaan heeft?

Indien u een vraag heeft over het onderzoek dat is verricht of de uitslag daarvan adviseren wij u om hierover contact op te nemen met uw huisarts. Hij/Zij zal u verder informeren. Indien de huisarts nog verder wil overleggen met een van onze artsen kan hij/zij zelf contact opnemen met Mitralis. Het is helaas niet mogelijk om zelf contact op te nemen met onze artsen.

Wat houdt de identificatieplicht voor kinderen in?

Ouders moeten voor hun kinderen een geldig legitimatiebewijs hebben als ze naar een zorgverlener gaan. Anders dan de algemene identificatieplicht is er in de zorg geen leeftijdsgrens. De identificatieplicht geldt vanaf de geboorte.

Ik heb een vraag over de factuur die ik ontvangen heb, bij wie moet ik daarvoor zijn?

Wij hebben onze facturatie uitbesteedt. Indien u een vraag heeft over de factuur die u heeft ontvangen kunt u deze stellen bij degene waarvan u de factuur ontvangen heeft. In de meeste gevallen is dit uw zorgverzekeraar.

Ik heb een klacht of opmerking

Indien niet alles naar wens is verlopen vernemen wij dat graag van u. U vindt onze klachtenregeling hier.

Afspraak maken?

Voor afspraken kunt u telefonisch bij ons terecht op tel: 045 – 8 200 100 (Op werkdagen tussen 08.00 – 17.00 uur)

Vragen?

neem eens een kijkje
bij onze FAQ’s
a